Galapagos, Isla Santa Cruz

18 april 2018 - Puerto Ayora, Ecuador

Stiekem is het van Equador toch nog zo’n 1600 km vliegen naar de Galapagos eilanden. Dagelijks schijnen er deze periode vluchten op Isla Baltra te landen, een van de dertien eilanden. En eigenlijk is deze niets meer dan een dorre vulkanische steenplaat, die vlak tegen Isla Santa Cruz aanligt, een van de populairste eilanden. Vanuit de lucht heb je een prachtig zicht erop. Na de korte oversteek naar Isla Santa Cruz spring je in een publieke bus en sta je een uur later Puerto Ayora, waar het allemaal gebeurt. Snel inchecken in Ariane Hostel en de stad in.

Onze eerste indruk van dit eiland is samen te vatten in: oe, ah, oh! Allemaal beestjes in de haven, je kijkt je ogen uit. De camera maakt overuren. Direct maar voor woensdag een duiktrip geboekt.

Dinsdag 17 april

Op zoek naar de grote schildpadden. Volgens Lonely Planet te zien op “Rancho Primicias”, dik 20 km verderop. Plan 1 was een fiets huren, en daarmee op pad. We hebben heel kort de huurfietsen van het hotel geprobeerd, en deze snel weer ingeleverd. Uiteindelijk een prive taxi. Gave plek, joekels van schildpadden.

woensdag  18/4

Duiken tussen de Galapagos haaien. En in de middag het Darwin centre en naar het strand.

Foto’s volgen nog